Eρωτήσεις στους γονείς
- Πότε το παιδί κάνει tantrum;
- Πόσο διαρκεί;
- Πόσο συχνά συμβαίνει;
- Έχετε καταλάβει ποιες συνθήκες προκαλούν τα ξεσπάματα; Αν ναι, περιγράψτε.
- Τι κάνει το παιδί κατά τη διάρκεια του ξεσπάσματος;
- Πως είναι η συμπεριφορά ανάμεσα στις εκρήξεις;
- Υπήρξαν αλλαγές στη ρουτίνα του παιδιού, όπως ερχομός μωρού, μετακόμιση σε σπίτι, αλλαγή σχολείου, γονικές συγκρούσεις κλπ;
- Πως αντιδράτε στο ξέσπαμα;
- Έχει το παιδί άλλες δυσκολίες που συνοδεύουν τις εκρήξεις, όπως δυσκολίες στον ύπνο, νυχτερινή ενούρηση, άγχος κλπ;
Συστάσεις σε γονείς
Τα παιδιά γενικά εμπλέκονται σε εκρήξεις θυμού για διάφορους λόγους: για να πάρουν αυτό που θέλουν, για να αποφύγουν ή να δραπετεύσουν να κάνουν κάτι που δεν θέλουν να κάνουν ή για να αναζητήσουν την προσοχή των γονέων. Επιπλέον, εμφανίζονται συχνά όταν τα παιδιά είναι κουρασμένα, πεινασμένα, άρρωστα ή απογοητευμένα (McCurdy et al., 2006). Εκρήξεις θυμού συμβαίνουν επίσης όταν το παιδί έχει δυσκολίες στην αισθητηριακή επεξεργασία. Σε αυτή την περίπτωση προτείνεται εργοθεραπευτική αξιολόγηση. Επομένως, ο καλύτερος τρόπος για να χειριστείτε τις εκρήξεις θυμού είναι να τις αποτρέψετε. Εάν εμφανιστούν, ωστόσο, υπάρχουν διάφοροι τρόποι διαχείρισης των επιπτώσεών τους.
Πρόληψη εκρήξεων
- Εντοπισμός παραγόντων που προκαλούν τα tantrums
- Διερεύνηση από τους γονείς για το τι απογοητεύει το παιδί
- Προσπάθεια γονιών για αποφυγή απογοήτευσης του παιδιού
- Καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν και είναι σε θέση να επικοινωνούν τις επιθυμίες, τις ανάγκες και τις απογοητεύσεις τους μέσω των λέξεων, είναι σημαντικό να τους διδάξουμε να εκφράζουν τα συναισθήματα λεκτικά και όχι με συμπεριφορά θυμού.
- Καθιερώστε όσο το δυνατόν συγκεκριμένες ώρες φαγητού και ύπνου
Τι να κάνουν οι γονείς κατά τη διάρκεια του tantrum;
- Φροντίστε το παιδί να είναι ασφαλές έτσι ώστε να μη τραυματιστεί
- Δεν κοιτάμε το παιδί κατά τη διάρκεια της έκρηξης
- Δε μιλάμε στο παιδί κατά τη διάρκεια της έκρηξης. Εάν του μιλάμε η ένταση θα είναι μεγαλύτερη. Θυμηθείτε πως κατά τη διάρκεια του tantrum το παιδί δεν έχει καθαρή σκέψη.
- Δεν είμαστε όρθιοι, αλλά κατεβαίνουμε στο επίπεδο του παιδιού
- Εάν μας το επιτρέπει του χαϊδεύουμε την πλάτη
- Δε μιλάω για το θέμα όταν το παιδί επανέλθει